Witaj w grze Łowcy Skarbów!
Zdobądź jak najwięcej drogocennych przedmiotów w trakcie swojej podróży po planszy aby pokonać przeciwnika.
W tym celu wykorzystaj umiejętności swojej postaci aby jak najlepiej przeszukiwać odwiedzane krainy!
Gracze na przemian rozgrywają swoje tury. Pierwszym etapem jest rzut kośćmi i przesunięcie swojego pionka na pole docelowe, a następnie przeszukanie pola w celu znalezienia jak największej liczby klejnotów. Na każdym polu znajduje się 5 losowych przedmiotów, które mogą być pozyskane za znalezione klejnoty. Gra kończy się po 15 turach rozegranych przez każdego z graczy. Celem gry jest uzbieranie jak największej ilości przedmiotów, za które na końcu uzyskuje się punkty - diamenty.
Gra rozpoczyna się od wylosowania postaci. Każda z nich posiada bonus startowy w postaci dodatkowych punktów umiejętności. Następnie gracze przystępują do rozgrywania tur zgodnie z poniższymi etapami:
1. Rzut kośćmi - oczka na kostkach wzkazują, o ile pól do przodu może poruszyć się pionek gracza. Każda kostka rozpatrywana jest osobno więc jeśli przykładowo gracz posiada dwie kostki, i wyrzucił 3 oraz 5, to może przesunąc pionek na pole odległe o 3 lub 5 od swojej aktualnej pozycji. Dodatkowe kości można uzyskać w trakcie gry! Im więcej kostek posiadasz tym większe możliwości ruchu!
2. Przesunięcie pionka - Gracz musi wybrać jedno z dostępnych pól, na które chce przesunąć swojego pionka. Należy pamiętać, że na jednym polu może stać tylko jedna postać! W przypadku braku możliwości ruchu gracz traci kolejkę. Na planszy istnieją rozwidlenia dróg więc zawodnik może zadecydować, którą ścieżką podąży. Na każdym polu znajduje się 5 ukrytych przedmiotów możliwych do pozyskania. Potrzebne do tego są klejnoty znajdowane po przeszukaniu pola. Przedmioty podzielone są na 6 kategorii: Ametystowe, Diamentowe, Rubinowe, Szmaragdowe, Skarby i Mikstury. Z każdym polem na planszy skojarzony jest obrazek jednego z klejnotów. Oznacza to, iż na tym polu bardziej prawdopodobne jest znalezienie przedmiotu danej kategorii. Przy niektórych polach widnieje również gwiazdka. Jest to oznaczenie pola specjalnego, na którym znajdują się cenne bonusy więc warto je odwiedzić!
3. Przeszukanie pola - Każdy z graczy posiada swoją energię, siłę, szybkość i wytrzymałość. Umiejętności te pozwalają na przeszukanie pola w celu znalezienia klejnotów. W trakcię wędrówki gracz odwiedzi różne rodzaje pól (pustynię, łąkę, śnieg, skały oraz wodę) wymagających różnego zestawu umiejętności do dokładniejszego przeszukania. Im lepsze statystyki posiadasz tym bardziej zaawansowane przeszukanie możesz odbyć, a tym samym znaleźć więcej klejnotów! Raz przeszukane pole nie może być odwiedzone ponownie. Przeszukanie może być powtarzane nawet 3 razy jeśli zestaw znalezionych klejnotów nie jest satysfakcjonujący. Należy jednak pamiętać, że przy ponownym szukaniu znajdziesz jeden klejnot mniej, a obecne są wyrzucane!
4. Wybór przedmiotów - Po wykonaniu ruchu na danym polu pojawi się 5 przedmiotów. Spośród nich możesz wybrać maksymalnie 2 do swojego ekwipunku. Każdy przedmiot ma swój koszt w klejnotach, które musisz oddać aby uzyskać dany przedmiot. W górnej części karty pokazany jest bonus przyznawany graczowi po nałożeniu danego przedmiotu.
5. Nałożenie przedmiotów - Każdy zebrany przedmiot trafia automatycznie do ekwipunku gracza. Typy ametystowe, diamentowe, rubinowe i szmaragdowe mogą być dodatkowo nakładane na postać. Po prawej stronie ekranu ekwipunku widoczna jest sylwetka postaci z pięcioma dostępnymi miejscami na założone przedmioty. Są to: miejsce na nakrycie głowy, miecz, tarczę, biżuterię oraz magiczny kamień. Po wyborze przedmiotów gracz ma możliwość ich umieszczenia w pasujące sloty, dzięki czemu zyska bonusy. Znalezione przedmioty można nakładać tylko w turze, w której zostały znalezione!
Przedmioty klejnotowe (ametystowe, diamentowe, rubinowe i szmaragdowe) - mogą być nakładane na postać gracza, dzięki czemu zawodnik uzyskuje ich bonusy. Każdy kolejny przedmiot danego typu w ekwipunku gracza jest warty o 1 diament więcej od poprzedniego! Jeżeli przykładowo gracz zebrał 2 przedmioty rubinowe to na koniec gry uzyska za nie 3 punkty (1 punkt za pierwszy przedmiot + 2 punkty za drugi). Jeżeli zebrałby 5 przedmiotów rubinowych to uzyska za nie aż 15 punktów (1 + 2 + 3 + 4 + 5). Warto więc uzbierać jak najwięcej przedmiotów jednego typu.
Skarby - nie można ich nakładać na postać. Na końcu gry każdy z nich warty jest określoną ilość diamentów widniejącą na karcie przedmiotu.
Mikstury - są to przedmioty jednorazowego użytku, które nie są punktowane. Są jednak bardzo przydatne, gdyż po ich użyciu gracz otrzymuje wskazane bonusy. Mogą być to dodatkowe kryształy lub umiejętności. Aby użyć mikstury należy kliknąć w ich kartę na dole ekranu. Bonusy są dostępne do zakończenia tury.
Na końcu gry można uzyskać dodatowe diamenty za wyposażenie postaci. Jeżeli postać gracza na końcu gry wyposażona jest w 5 przedmiotów tego samego typu zawodnik uzyskuje +15 diamentów. Za 4 przedmioty dopisujemy +5 diamentów.